Koktajl z rabarbaru przepis | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Koktajl z rabarbaru

Koktajl z rabarbaru

Koktajl z rabarbaru

Choć rabarbaru nie powinno się jeść w nadmiarze, warto sięgać po niego w sezonie, od czasu do czasu, przygotowując na przykład koktajl z rabarbaru. To napój o kwaskowatym smaku, orzeźwiający, ale też pożywny, do wypicia na śniadanie lub podwieczorek. Można doprawić go wanilią lub cynamonem, a do złagodzenia charakterystycznego, kwaśnego smaku wybrać dodatkowo słodkie owoce. Z ich mieszanki wyjdzie pyszny koktajl rabarbarowy, do podania na dobry początek letniego dnia lub w upalne popołudnie.

Zobacz też: 30 przepisów na doskonałe koktajle owocowo-warzywne

Moja propozycja to koktajl z rabarbaru podany na śniadanie lub podwieczorek, ale zmiksowane składniki można też zaserwować w miseczce, dekorując kawałkami świeżych owoców, posypując ulubionymi bakaliami i przygotowując w ten sposób zdrową miskę smoothie z rabarbaru.

Koktajl rabarbarowy
Koktajl rabarbarowy

Taki koktajl z rabarbarem to wiele możliwości smakowych, ale moim ulubionym dodatkiem jest wanilia. Wykorzystajcie ziarenka z laski wanilii lub zastąpcie je waniliową pastą, albo ekstraktem z wanilii.

Zobacz też
Grillowane białe szparagi o anyżowym aromacie

Koktajl z rabarbaru

Koktajl z rabarbaru

Koktajl z rabarbaru z bananem, pomarańczą i migdałami lub orzechami.
5 od 1 osoby
Przygotowanie: 5 min
Razem: 5 min
Kategoria: Deser, Śniadanie
Kuchnia: Polska
Przepis na: koktajl rabarbarowy, koktajl z rabarbarem, koktajl z rabarbaru
Liczba porcji: 2 osoby
Kalorie: 315kcal
Przepis autorstwa: Dorota Kamińska

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 1 szklanka rabarbaru (obrany, pokrojony w grubszą kostkę, surowy lub zamrożony)
  • ½ szklanki blanszowanych migdałów lub orzechów nerkowców
  • 1 banan (duży, surowy lub zamrożony w kawałkach)
  • 2 pomarańcze (obrane, bez błon)
  • 1 łyżka miodu (można zastąpić syropem z agawy)
  • ¼ łyżeczki miąższu z laski wanilii (można zastąpić ekstraktem z wanilii)

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.

LUBISZ PRZEPISY DOROTY?

Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Miksuję migdały lub orzechy w blenderze.

Wartości odżywcze

Serving: 300ml | Kalorie: 315kcal (16%) | Carbohydrates: 46g (15%) | Białko: 8g (16%) | Fat: 13g (20%) | Tłuszcze nasycone: 1g (6%) | Sód: 3mg | Potas: 814mg (23%) | Fiber: 9g (38%) | Cukier: 29g (32%) | Witamina A: 395IU (8%) | Witamina C: 79.7mg (97%) | Wapń: 176mg (18%) | Żelazo: 1.4mg (8%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub hasztag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

A może wolicie cynamon? Dajcie znać, które dodatki wykorzystaliście i jakie były Wasze wrażenia :).

Koktajl z rabarbaru
Koktajl z rabarbaru

Napiszcie mi koniecznie w komentarzach, jak smakował Wam koktajl z rabarbarem. Zaskoczył Was i chętnie powtórzycie, czy może niekoniecznie? Bardzo jestem ciekawa!

Zobacz komentarze (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2020 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom