Koktajl z papryki przepis | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Koktajl z papryki

Koktajl z papryki

Koktajl z papryki

Warzywny koktajl z papryki, który przypadnie do gustu nawet sceptykom! Można zmiksować go na bazie słodkiej, podłużnej, czerwonej papryki, a gdy dodatkowo upiecze się ją wcześniej i obierze ze skórki, napój nabierze dodatkowej słodyczy i delikatniejszego smaku. Papryka podczas obróbki termicznej zachowuje większość składników odżywczych, więc również w takiej wersji koktajl paprykowy to po prostu samo zdrowie :). Ma piękny, czerwony kolor. Jednak w ten sam sposób, wykorzystując paprykę o innej barwie, można zrobić koktajl z papryką pomarańczową, żółtą lub zieloną.Pr

Zobacz też: 30 przepisów na doskonałe koktajle owocowo-warzywne

Koktajl z papryki przygotowałam z dodatkiem marchewki, pomarańczy, grejpfruta i banana. Jest dzięki nim słodki, ale także z kwaskowatym posmakiem. Grejpfrut możecie zastąpić ananasem. Wystarczy plaster dojrzałego, świeżego i… pokochacie ten smak!  Ma przepiękny, ciemnopomarańczowy kolor. A może to czerwień? Oczywiście inne kolory papryki gwarantują inne odcienie gotowego koktajlu.

Koktajl z papryki

Koktajl z papryki

Doskonały przepis na koktajl z papryki z marchewką, bananem, pomarańczą i grejpfrutem, łatwo dostępnymi składnikami. Zdrowy czerwony koktajl paprykowy na cały rok.
4.75 od 4 osób
Przygotowanie: 5 min
Razem: 5 min
Kategoria: Deser, Śniadanie
Kuchnia: Amerykańska, Europejska
Przepis na: koktajl paprykowy, koktajl z papryki
Liczba porcji: 2 osoby
Kalorie: 165kcal

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 1 papryka słodka (podłużna, bez nasion; świeża lub upieczona i obrana ze skórki)
  • 1 marchewka (obrana, pokrojona w grube kawałki)
  • 1 pomarańcza (obrana, oczyszczona z błon i pestek)
  • 1 grejpfrut (obrany, oczyszczony z błon i pestek)
  • 1 banan (lub 1 plaster świeżego, słodkiego ananasa, o grubości ok. 2 cm)
  • świeża mięta (do dekoracji)

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.


LUBISZ PRZEPISY DOROTY?


Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Seria Superfood Doroty Kamińskiej

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Wszystkie składniki miksuję w blenderze.

Wartości odżywcze

Serving: 1szklanka | Kalorie: 165kcal (8%) | Carbohydrates: 40g (13%) | Białko: 3g (6%) | Sód: 24mg (1%) | Potas: 718mg (21%) | Fiber: 7g (29%) | Cukier: 25g (28%) | Witamina A: 8560IU (171%) | Witamina C: 156.2mg (189%) | Wapń: 63mg (6%) | Żelazo: 0.6mg (3%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Wygląda wyjątkowo smakowicie, zgodzicie się?

Zobacz też
Torciki naleśnikowe

Koktajl z papryki
Koktajl z papryki

Ciekawa jestem, którą wersję zmiksujecie. Dajcie koniecznie znać w komentarzach, jak Wam smakował :).

Brak komentarzy -> Może Ty coś napiszesz? (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2019 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Polecam: FOTOGRAFIA ŚLUBNA i FOTOGRAF PODRÓŻNIK | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom