Koktajl z mango przepis na mango smoothie | DorotaKaminska.pl

Koktajl z mango

Koktajl z mango

Naturalny koktajl z mango czyli mango smoothie. Po raz pierwszy wypiłam je w Australii, znając wcześniej jedynie smak napoju przygotowywanego w polskich sieciowych kawiarniach. U nas miksowało się kostki lodu z sokiem z kartonika. Smoothie z mango świeżego to zupełnie inna bajka! Spróbowałam naturalnie słodkiego, o słonecznej barwie i na zawsze przepadłam ;).

Zobacz też: 30 przepisów na doskonałe koktajle owocowo-warzywne

Rok później koktajl z mango towarzyszył mi w kolejnej podróży, tym razem po USA. Cudowne mango to bogactwo stanu Floryda. Wyobraźcie sobie moje zaskoczenie, gdy zamówiłam sobie mango smoothie w restauracji McDonalds. Sprzedawczyni, na moich oczach, obrała świeżutkie mango, włożyła kawałki do blendera razem z kostkami lodu i zmiksowała. Bez żadnej bazy w proszku, bez cukru, bez innych, niepotrzebnych dodatków. Z szerokim uśmiechem na ustach i kubkiem w ręce ruszyłam potem w trasę autem. Postanowiłam że będę korzystać z bogactwa lokalnych owoców, ile się da!

Koktajl z mango – smak dalekich podróży

Przez całą podróż ze wschodu na zachód USA. Potem w kolejnych podróżach po Azji mango towarzyszyło mi niemal każdego dnia. Łączyłam jego smak z ananasem i mlekiem kokosowym. Później, po powrocie do Polski, przywiozłam zapas kilku słodkich jak miód owoców. Na pierwszej randce z Mariuszem mogliśmy zjeść wspólnie kleisty ryż z mango. Od tamtego czasu minęły trzy lata. Mango w Polsce jest dziś z pewnością o wiele łatwiej dostępne, niedrogie i cudownie dojrzałe. Nic tylko robić koktajl!

Koktajl z mango

Koktajl z mango

Koktajl z mango i składniki do wyboru: tylko mango i kostki lodu lub mango z dodatkami tj. banan, ananas, mleko kokosowe, pomarańcza, wanilia, chia czy mięta i kolendra. Najlepszy koktajl z mango i tak wiele możliwości :).
4.6 from 5 votes
Przygotowanie: 5 minutes
Razem: 5 minutes
Kategoria: Deser, Śniadanie
Kuchnia: Amerykańska, Australijska, Azjatycka, Europejska
Przepis na: koktajl z mango, mango smoothie, smoothie z mango
Liczba porcji: 3 osoby
Kalorie: 217kcal

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 1-2 mango (dojrzałe i miękkie, obrane; 2 małe mango (mieszczące się na rozłożonej damskiej dłoni lub jedno duże))
  • 1 szklanka kostek lodu (można zastąpić mlekiem kokosowym zamrożonym w kostkach)

Dodatki do wyboru (opcjonalnie)

  • 1 plaster ananasa (świeży, dojrzały, obrany owoc; plaster o grubości ok. 2 cm)
  • 1 pomarańcza (obrana)
  • 1 banan (bardzo dojrzały; może być zamrożony w niedużych kawałkach)
  • 1 łyżka nasion chia
  • 1 łyżeczka miodu, syropu z agawy lub klonowego (jeśli koktajl wymaga dosłodzenia)
  • ½ łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 2-3 gałązki świeżej mięty (lub nieduży pęczek świeżej kolendry)

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.



LUBISZ PRZEPISY DOROTY?


Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Seria Superfood Doroty Kamińskiej

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Wszystkie składniki miksuję w blenderze do uzyskania konsystencji koktajlu.

Przydatne przepisy i poradniki

  1. Mango - właściwości i walory
  2. Jak obrać mango

Wartości odżywcze

Serving: 330g (porcja ze wszystkich składników z listy) | Calories: 217kcal (11%) | Carbohydrates: 50g (17%) | Protein: 3g (6%) | Fat: 2g (3%) | Sodium: 5mg | Potassium: 628mg (18%) | Fiber: 7g (29%) | Sugar: 39g (43%) | Vitamin A: 2570IU (51%) | Vitamin C: 109.6mg (133%) | Calcium: 81mg (8%) | Iron: 1.1mg (6%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Spróbujcie mojego koktajlu, wybierając zestaw składników dla siebie. Możecie przełamać mango pomarańczą lub ananasem lub postawić na łagodny smak mleka kokosowego i banana. Mięta lub kolendra dodadzą całości pazura, a nasiona chia wzbogacą zestaw witamin o kwasy tłuszczone omega-3.

Koktajl z mango
Koktajl z mango

Co Wy na to? Które składniki znajdą się w Waszych koktajlach? Bardzo jestem ciekawa, jak wrażenia smakowe. Dajcie koniecznie znać w komentarzach!

Dorota Kamińska

Blogerka kulinarna, fotografka, podróżniczka

Cześć, mam na imię Dorota i tworzę przepisy kulinarne z filmami wideo. Jestem autorką książki „Superfood po polsku”, a moje ukochane miasto, w którym mieszkam, to Wrocław :). Uwielbiam gotować i karmić siebie i innych, kiedyś moim hobby było pieczenie serników, a potem „wkręciłam się” w odchudzanie… posiłków ;). Od ładnych paru lat doradzam, jak jeść smacznie i zdrowo (da się!), żeby dobrze się czuć, mieć mnóstwo uśmiechu i energii oraz miło spędzać czas, nie tylko w kuchni.| Więcej o mnie

Brak komentarzy

Twoja odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dorota Kamińska – przepisy kulinarne

Cześć, jestem Dorota! Miło mi Cię gościć! Właśnie odwiedzasz mój blog kulinarny. Piszę tu o podróżach, fotografii i stylu życia oraz publikuję przepisy kulinarne i filmy wideo. Fajnie, że jesteś i mam nadzieję, że zagościsz na dłużej :).

Przepisy kulinarne, podróże, styl życia. Najlepsze obiady, przekąski, sałatki i drinki.

Polub, zanim zapomnisz :)