Koktajl z kapusty przepis | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Koktajl z kapusty

Koktajl z kapusty

Koktajl z kapusty

Trudno wyobrazić sobie, jak smakuje koktajl z kapusty, bo biała kapusta to jednak charakterystyczne warzywo. W dodatku w Polsce kojarzy się nam z reguły z surówką lub kiszeniem. Ale koktajl kapuściany to kolejny pomysł na przemycenie warzyw do posiłków i przygotowanie bogatego w witaminy śniadania lub przekąski. Nie twierdzę, że jest to najlepszy zielony koktajl z kapustą, ale na pewno ciekawy i warty spróbowania, zwłaszcza podczas odchudzania. Zobaczcie jak zrobić koktajl kapuściany krok po kroku.

Zobacz też: 30 przepisów na doskonałe koktajle owocowo-warzywne

Gdy testowałam przepisy jak zrobić koktajl z kapustą, postanowiłam złagodzić nieco jej smak. Dosłodziłam całość, wykorzystując banana, ananasa i pomarańczę. Zobaczcie, jaki był efekt.

Koktajl z kapusty

Koktajl z kapusty

Koktajl z kapusty białej lub czerwonej, z ananasem, bananem, pomarańczą i sezamem. Doskonały koktajl z kapustą - warzywno-owocowy, idealny na śniadanie.
5 od 1 osoby
Przygotowanie: 5 min
Razem: 5 min
Kategoria: Deser, Śniadanie
Kuchnia: Europejska
Przepis na: koktajl kapuściany, koktajl z kapusty
Liczba porcji: 3 osoby
Kalorie: 140kcal

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 3-4 liście białej lub czerwonej kapusty (duże)
  • 1 pomarańcza (obrana, najlepiej bez błon)
  • 1 plaster ananasa (o grubości ok. 2-3 cm)
  • 1 banan (surowy lub zamrożony w kawałkach)
  • kilka łyżek sezamu
  • 1 garść jagód, borówek amerykańskich lub malin (opcjonalnie)

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.


LUBISZ PRZEPISY DOROTY?


Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Seria Superfood Doroty Kamińskiej

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Wszystkie składniki miksuję w blenderze

Wartości odżywcze

Serving: 1szklanka (koktajl z dodatkiem jagód) | Kalorie: 140kcal (7%) | Carbohydrates: 21g (7%) | Białko: 3g (6%) | Fat: 6g (9%) | Sód: 3mg | Potas: 323mg (9%) | Fiber: 4g (17%) | Cukier: 12g (13%) | Witamina A: 125IU (3%) | Witamina C: 43.7mg (53%) | Wapń: 142mg (14%) | Żelazo: 1.9mg (11%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Wyszedł mi zielony koktajl z kapusty, ale gdybym chciała nadać mu piękną, fioletową barwę, wykorzystałabym kapustę czerwoną i garść jagód. Polecam też wypróbować połączenie z malinami. Koktajl kapustny ma dość gęstą konsystencję i można zmiksować go z zamrożonym bananem i ananasem. Dzięki nim stanie jeszcze bardziej kremowy i orzeźwiający.

Zobacz też
Koktajl z buraków

Koktajl z kapusty
Koktajl z kapusty

Bardzo jestem ciekawa, czy jego smak przypadnie Wam do gustu. Dajcie koniecznie znać w komentarzach!

Brak komentarzy -> Może Ty coś napiszesz? (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2019 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Polecam: FOTOGRAFIA ŚLUBNA i FOTOGRAF PODRÓŻNIK | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom