Koktajl z jarmużu przepis | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Koktajl z jarmużu

Koktajl z jarmużu

Koktajl z jarmużu

Niełatwo o dobry smakowo koktajl z jarmużu. Jego dość intensywny i charakterystyczny smak, po wymieszaniu z innymi składnikami, nie zawsze dobrze się komponuje. Jarmuż potrafi zdominować całość i… zepsuć efekt. Zwłaszcza jeśli nie korzystamy wyłącznie ze świeżych, ciemnozielonych listków. Testowałam różne smaki i wreszcie dopracowałam recepturę jak zrobić koktajl jarmużowy najlepszy.

Zobacz też: 30 przepisów na doskonałe koktajle owocowo-warzywne

Można przygotować go w wersji wegańskiej, wykorzystując mleko kokosowe, chociaż z jogurtem czy kefirem też smakuje świetnie. Dodatek soku z pomarańczy podbije pozostałe, łagodne smaki, ale zamiast niego sprawdzi się też zwykła woda. Banan i ananas to słodycz. Jeśli koniecznie chcecie jej więcej niż ta zawarta w owocach, do miksowania dodajcie łyżkę miodu lub kilka daktyli. Do tego proponuję nasiona chia lub siemię lniane. Do dodania opcjonalnie, jako bomba omega-3, chociaż, jako ciekawostkę, mogę polecić też młody jęczmień. Próbowałam z nim koktajlu z jarmużu w jednej z galerii handlowych i byłam mile zaskoczona :).

Koktajl z jarmużu

Koktajl z jarmużu

Koktajl z jarmużu z mlekiem kokosowym, ananasem, bananem i sokiem z pomarańczy czyli najlepszy przepis na koktajl jarmużowy wegański.
5 od 1 osoby
Przygotowanie: 5 min
Razem: 5 min
Kategoria: Deser, Śniadanie
Kuchnia: Amerykańska, Europejska
Przepis na: koktajl jarmużowy, koktajl z jarmużu
Liczba porcji: 2 osoby
Kalorie: 275kcal
Przepis autorstwa: Dorota Kamińska

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 2 garście jarmużu (umyty, osuszony; tylko mocno zielone, młode i świeże listki, bez grubych łodyg; można zastąpić szpinakiem)
  • 2 plastry ananasa (świeży, dojrzały; grube (na ok. 2 cm plastry, bez skóry))
  • 1 banan (dojrzały; można zastąpić połową obranego mango bez pestki)
  • ½ szklanki mleka kokosowego (w wersji niewegańskiej można zastąpić jogurtem naturalnym lub kefirem czy maślanką)
  • 2 łyżki siemienia lnianego (opcjonalnie; można zastąpić chia lub makiem; siemię lub chia warto przed przygotowaniem koktajlu namoczyć w kilku łyżkach wody i razem z nią dodać do koktajlu)

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.

LUBISZ PRZEPISY DOROTY?

Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Wszystkie składniki miksuję w blenderze na gładko.
  • Przelewam koktajl z jarmużu do szklanek i podaję ze słomkami, udekorowany plasterkami banana i pomarańczy lub kawałkami ananasa.

Przydatne przepisy i poradniki

W wersji niewegańskiej mleko kokosowe można zastąpić jogurtem naturalnym lub kefirem.
Konsystencję koktajlu można regulować, dodając, pod koniec miksowania, odrobinę więcej soku z pomarańczy lub wody.

Wartości odżywcze

Serving: 1szklanka (koktajl z siemieniem lnianym) | Kalorie: 275kcal (14%) | Carbohydrates: 31g (10%) | Białko: 5g (10%) | Fat: 16g (25%) | Tłuszcze nasycone: 11g (69%) | Sód: 24mg (1%) | Potas: 670mg (19%) | Fiber: 5g (21%) | Cukier: 15g (17%) | Witamina A: 3385IU (68%) | Witamina C: 85.5mg (104%) | Wapń: 96mg (10%) | Żelazo: 3.3mg (18%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub hasztag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Jarmuż to bogactwo witamin K, A, C, B6 oraz minerałów: wapnia, miedzi, manganu, potasu i magnezu. Koktajl z jarmużu, w połączeniu z pomarańczą i bananem to prawdziwa witaminowa bomba. Oprócz tego – doskonałe, pożywne śniadanie, w którym znajdują się węglowodany, tłuszcze roślinne i białko. Idealny zestaw na dobry początek dnia!

Zobacz też
Kruche ciasto bezglutenowe

Koktajl z jarmużu
Koktajl z jarmużu

Dajcie mi koniecznie znać w komentarzach, czy mój koktajl z jarmużem przypadł Wam do gustu. A może dorzuciliście do niego coś innego?

 

Zobacz komentarze (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2020 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom