Koktajl z cukinii przepis na koktajl cukiniowy z bananem lub ananasem
Czytasz właśnie
Koktajl z cukinii

Koktajl z cukinii

Koktajl z cukinii

Dopóki nie dowiedziałam się, że cukinię, podobnie jak wiele innych warzyw, można jeść na surowo, nie miałam w swoich „koktajlowych” planach tego przepisu. Trudno było mi uwierzyć, że surowa cukinia będzie tak pyszna: koniecznie spróbujcie, pod warunkiem, że nie jest stara i gorzka. W smaku delikatna, a koktajl z cukinii zaskoczy Was połączeniem z innymi składnikami. Do tego odrobina zielonych listków, kilkanaście sekund miksowania i gotowe!

Zobacz też: 30 przepisów na doskonałe koktajle owocowo-warzywne

Pomarańcze lub grejpfrut i banan to najprostsza baza koktajlowa, która zapewnia słodki smak, dobrą konsystencję i odrobinę cytrusowego posmaku, dzięki któremu koktajl z cukinii nie będzie mdły w smaku. Możecie też zastąpić banana ananasem. Dajcie znać, która wersja lepsza!

Koktajl z cukinii
Koktajl z cukinii

Odrobina zielonych listków: szpinak, bazylia, mięta, natka pietruszki czy kolendra to dodatkowy akcent kolorystyczny i… samo zdrowie! W zielonych listkach zawsze kryje się witamina A, a natka pietruszki to moc innych składników, zwłaszcza witaminy C. Koktajl cukiniowy jest idealny na jesień, gdy pogarsza nam się nastrój z powodu ochłodzenia i coraz krótszych dni.

Zobacz też
Kotlety z ciecierzycy

Koktajl z cukinii

Koktajl z cukinii

Koktajl z cukinii z bananem lub ananasem, pomarańczą oraz miętą lub kolendrą. Pyszny koktajl z cukinią surową na śniadanie lub do zabrania w termosie do pracy. Najlepszy koktajl cukiniowy.
5 od 1 osoby
Przygotowanie: 5 min
Razem: 5 min
Kategoria: Deser, Śniadanie
Kuchnia: Amerykańska, Europejska
Przepis na: koktajl cukiniowy, koktajl z cukinii
Liczba porcji: 3 osoby
Kalorie: 93kcal
Przepis autorstwa: Dorota Kamińska

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 1 cukinia (średnia, ok. 300 g, ze sparzoną skórką)
  • 2 pomarańcze (obrane, oczyszczone z błon)
  • 1 banan (lub 1 plaster ananasa o grubości 3 cm)
  • 1 garść listków mięty, kolendry lub szpinaku

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.

LUBISZ PRZEPISY DOROTY?

Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Wszystkie składniki miksuję w wysokoobrotowym blenderze na gładką masę.

Wartości odżywcze

Serving: 1szklanka | Kalorie: 93kcal (5%) | Carbohydrates: 22g (7%) | Białko: 2g (4%) | Sód: 8mg | Potas: 559mg (16%) | Fiber: 4g (17%) | Cukier: 15g (17%) | Witamina A: 480IU (10%) | Witamina C: 68.2mg (83%) | Wapń: 51mg (5%) | Żelazo: 0.6mg (3%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub hasztag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Przetestowałam jak smakuje koktajl z cukinią z miętą, kolendrą i szpinakiem. Ciekawa jestem, czy mocniejsza wersja pietruszkowa lub bazyliowa, których zmiksowanie jeszcze przede mną, przypadnie Wam do gustu.

Koktajl cukiniowy
Koktajl cukiniowy

Dajcie koniecznie znać, jak Wasze wrażenia smakowe. Czy koktajl cukiniowy przypadł Wam do gustu? Bardzo jestem ciekawa!

Zobacz komentarze (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2020 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom