Kanapka z awokado przepis | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Kanapka z awokado

Kanapka z awokado

Kanapka z awokado
Jeszcze nikt nie ocenił. Może Ty zaczniesz? Na końcu wpisu możesz przyznać gwiazdki.

Kanapka z awokado na śniadanie gości regularnie na moim talerzu. Proste przepisy to najlepsze przepisy, a ten właśnie taki jest. Nigella Lawson wywołała parę lat temu oburzenie, pokazując w brytyjskiej telewizji publicznej, jak zrobić kanapkę z awokado. Rozsmarowała owoc na toście, a Brytyjczycy zarzucili jej, że nie za to płacą abonament ;). Zaryzykuję i ja i kanapka z awokado też zagości na moim blogu. Przygotujcie ją z ulubionego pieczywa. Zróbcie tosty i wykorzystajcie dojrzały owoc. Zjedzcie pyszne śniadanie lub kolację.

Zobacz też: Najlepsze przepisy na śniadanie

Od pewnego czasu w mediach zwraca się uwagę na kwestie etyczne związane ze spożyciem awokado. Popularność i wzrost zapotrzebowania sprawił, że w najbiedniejszych regionach wycina się drzewa, żeby przygotować grunt pod uprawę awokado. Dlatego warto sprawdzać, czy przypadkiem nie kupuje się awokado z takich właśnie terenów, gdzie niszczona jest przyroda i nisko opłaca się pracowników.

Dobrze się temu przyjrzeć i kupować ze sprawdzonego źródła, bo awokado jest korzystne dla zdrowia i warto zjadać 1-2 sztuki tygodniowo. Niektórzy twierdzą, że połówkę każdego dnia, ale uważam, że jest mnóstwo zdrowych, roślinnych tłuszczów, które również powinny się znaleźć w codziennym jadłospisie i ta 1-2 sztuki w tygodniu w zupełności wystarczą.

Zobacz też
Koktajl z awokado

Kanapka z awokado

Kanapka z awokado

Najlepsza kanapka z awokado, sokiem z limonki i świeżymi ziołami. Idealny tost z awokado na śniadanie lub kolację.
5 od 1 vote
Przygotowanie: 15 min
Razem: 15 min
Kategoria: Śniadanie
Kuchnia: Polska
Przepis na: kanapka z awokado
Liczba porcji: 2
Kalorie: 292kcal

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 4 kromki chleba (może być tostowany i posmarowany cieniutko odrobiną masła lub skropiony oliwą)
  • 1 awokado (obrane ze skórki)
  • 1 ząbek czosnku (opcjonalnie; można zastąpić kawałkiem imbiru)
  • 4 plastry wędzonego łososia (opcjonalnie; można zastąpić ulubioną wędliną)
  • 1 garść listków młodego szpinaku, sałaty lub rukoli (opcjonalnie)
  • 4 plastry pomidora (opcjonalnie; malinowy, dojrzały)
  • 1 łyżeczka soku z cytryny lub limonki
  • 1 łyżeczka tymianku, rozmarynu, bazylii lub mieszanki ziół prowansalskich (świeże lub suszone zioła)
  • sól, pieprz

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.


LUBISZ PRZEPISY DOROTY?


Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Seria Superfood Doroty Kamińskiej

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Nacieram delikatnie kromki czosnkiem lub imbirem.
  • Awokado rozgniatam widelcem na pastę, dodając sok z cytryny i szczyptę soli oraz pieprzu.
  • Na kromkach chleba układam pomidor, łososia/wędlinę oraz pastę z awokado
  • Posypuję ziołami i serwuję.

Wartości odżywcze

Serving: 1kromka (z pastą z awokado i soku z limonki, z ziołami; bez opcjonalnych dodatków) | Kalorie: 292kcal (15%) | Carbohydrates: 33g (11%) | Białko: 6g (12%) | Fat: 16g (25%) | Tłuszcze nasycone: 2g (13%) | Sód: 345mg (15%) | Potas: 545mg (16%) | Fiber: 7g (29%) | Cukier: 2g (2%) | Witamina A: 145IU (3%) | Witamina C: 12.1mg (15%) | Wapń: 64mg (6%) | Żelazo: 2mg (11%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

 

Podoba Ci się? Oceń lub zostaw komentarz 🙂

Brak komentarzy -> Może Ty coś napiszesz? (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2019 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Polecam: FOTOGRAFIA ŚLUBNA i FOTOGRAF PODRÓŻNIK | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom