Jak ugotować płatki owsiane przepis | Dorota Kamińska

Jak ugotować płatki owsiane

Jak ugotować płatki owsiane

Podstawa do przygotowywania owsianki i innych potraw, prosta sprawa: jak ugotować płatki owsiane? Oto mój sprawdzony sposób w odpowiedzi na zadane niedawno pytanie jak gotować płatki owsiane i czy można je jeść na surowo.

Zobacz też: Więcej poradników ABC gotowania

Dawniej uważano, że nie można jeść ich na surowo i ludzki organizm strawi jedynie te poddane obróbce termicznej, w formie zapiekanej granoli lub ugotowanej owsianki czy upieczonych ciastek, batoników. Obecnie modne są tzw. nocne owsianki. Płatki zalewa się wodą, sokiem, mlekiem lub jogurtem i zostawia na noc w lodówce. Potem rano można delikatnie podgrzać lub dodać odrobinę ciepłej wody i ulubione dodatki.

Istnieje kilka sposobów jak ugotować płatki owsiane, każdy mało skomplikowany, żaden czasochłonny. Połączone z dodatkiem owoców i jogurtu lub kefiru, dostarczają mnóstwa energii i niezbędnych składników odżywczych od samego rana.

Jak ugotować płatki owsiane

Jak ugotować płatki owsiane w garnku

Jak ugotować płatki owsiane w garnku na kuchence. Instrukcja jak gotować płatki owsiane i czas gotowania płatków owsianych w wodzie.
4.8 od 5
Przygotowanie: 5 min
Gotowanie: 5 min
Razem: 10 min
Kategoria: Półprodukt
Kuchnia: Polska
Przepis na: gotowanie płatków owsianych w garnku
Liczba porcji: 4 osoby

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 1 szklanka płatków owsianych (górskie, nierozdrobnione)
  • 2 szklanki wody (można zastąpić mlekiem krowim lub roślinnym)
  • szczypta soli (opcjonalnie)

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.


LUBISZ PRZEPISY DOROTY?


Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Seria Superfood Doroty Kamińskiej

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Wodę z solą zagotowuję w garnku.
  • Dosypuję płatki owsiane, zmniejszam ogień, żeby całość delikatnie „pyrkała” i gotuję, pod przykryciem, przez 3-5 minut (dłużej gotowane płatki będą bardziej miękkie i rozdrobnione), żeby wchłonęły niemal całą wodę.
  • Zdejmuję garnek z ognia i zostawiam pod przykryciem jeszcze na 5 minut.
Masz Instagram?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Nie przepadam za rozgotowanymi na papkę płatkami owsianymi, a Wy? Nie korzystam z tych ekspresowych, błyskawicznych i stawiam na płatki owsiane górskie, najmniej rozdrobione.

Jak ugotować płatki owsiane

Jak ugotować płatki owsiane w kuchence mikrofalowej

Czas gotowania płatków owsianych w kuchence mikrofalowej i proporcje płatków i wody.
3 od 1 osoby
Przygotowanie: 2 min
Gotowanie: 3 min
Razem: 5 min
Kategoria: Półprodukt
Kuchnia: Polska
Przepis na: czas gotowania płatków owsianych w mikrofali
Liczba porcji: 4 osoby
Kalorie: 78kcal

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 1 szklanka płatków owsianych (górskie, nierozdrobnione)
  • 2 szklanki wody (można zastąpić mlekiem krowim lub roślinnym)

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.


LUBISZ PRZEPISY DOROTY?


Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Seria Superfood Doroty Kamińskiej

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Zalewam płatki zimną wodą w wysokim naczyniu lub misce przykrytej folią do kuchenek mikrofalowych.
  • Wstawiam do kuchenki mikrofalowej na tryb gotowania wody/kawy/herbaty na 2-3 minuty.
  • Jeśli płatki nie wchłonęły całej wody, mieszam je, znów przykrywam i wstawiam do mikrofalówki jeszcze na 30 sekund. Powtarzam czynności aż do uzyskania pożądanej konsystencji.

Wartości odżywcze

Serving: 225g | Calories: 78kcal | Carbohydrates: 14g (5%) | Protein: 2g (4%) | Fat: 1g (2%) | Sodium: 112mg (5%) | Potassium: 73mg (2%) | Fiber: 2g (8%) | Calcium: 1.1% | Iron: 4.8%
Masz Instagram?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Dorota Kamińska

Blogerka kulinarna, fotografka, podróżniczka

Cześć, mam na imię Dorota i tworzę przepisy kulinarne z filmami wideo. Jestem autorką książki „Superfood po polsku”, a moje ukochane miasto, w którym mieszkam, to Wrocław :). Uwielbiam gotować i karmić siebie i innych, kiedyś moim hobby było pieczenie serników, a potem „wkręciłam się” w odchudzanie… posiłków ;). Od ładnych paru lat doradzam, jak jeść smacznie i zdrowo (da się!), żeby dobrze się czuć, mieć mnóstwo uśmiechu i energii oraz miło spędzać czas, nie tylko w kuchni.| Więcej o mnie

2 komentarze

Twoja odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dorota Kamińska – przepisy kulinarne

Cześć, jestem Dorota! Miło mi Cię gościć! Właśnie odwiedzasz mój blog kulinarny. Piszę tu o podróżach, fotografii i stylu życia oraz publikuję przepisy kulinarne i filmy wideo. Fajnie, że jesteś i mam nadzieję, że zagościsz na dłużej :).

Przepisy kulinarne, podróże, styl życia. Najlepsze obiady, przekąski, sałatki i drinki.

Polub, zanim zapomnisz :)