Jajko na chmurce przepis | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Jajko na chmurce

Jajko na chmurce

Jajko na chmurce

Puszyste i lekkie jak chmurka, bo to właśnie jajko na chmurce. Zapraszam po przepis na jajka na chmurkach czyli smaczne i nietypowe śniadanie, który przygotowywało się w domu u Mariusza. Ciekawa jestem, czy ktoś z Was zna ten pomysł na jajka. Podejrzewam, że, wbrew pozorom, nie jest to popularne danie, bo o wiele prościej przygotować jajka sadzone, na miękko lub jajecznicę. A jak zrobić jajko na chmurce?

Zobacz też: Najlepsze przepisy na śniadania

Jajka na chmurkach to połączenie omletu i jajka sadzonego. Jednak przygotowuje się je w piekarniku, dlatego warto rozgrzać go na większą liczbę sztuk, a potem wykorzystać np. do zrobienia porannych, śniadaniowych tostów z żółtym serem. Jajko pieczone? To możliwe!

Jajko na chmurce
Jajko na chmurce

Wystarczy ubić pianę z białek i szybko upiec wytrawne bezy. To tylko kilka minut, a potem jeszcze kolejnych parę kolejnych na podpieczenie żółtek. Mariusz zapomniał zrobić wgłębienie na czubku i jedno nam delikatnie spłynęło. Za to drugie jajko z piekarnika prezentowało się pięknie! Jako dodatek: grzanki lub tosty, koniecznie pomidor i coś zielonego. Może rukola, sałata lub pesto? Co wybierzecie?

Zobacz też
Szpajza cytrynowa

Jajko na chmurce

Jajko na chmurce

Jajko na chmurce czyli jajko zapiekane po ubiciu białka na pianę i wbiciu żółtka do środka. Pyszne jajko w chmurce bez smażenia.
5 z 3 votes
Przygotowanie: 5 min
Gotowanie: 8 min
Razem: 13 min
Kategoria: Śniadanie
Kuchnia: Polska
Przepis na: jajko na chmurce, jajko w chmurce
Liczba porcji: 1 porcja
Kalorie: 63kcal
Przepis autorstwa: Dorota Kamińska

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 1 jajko (o temperaturze pokojowej; białko oddzielone od żółtka)
  • sól, pieprz
  • OPCJONALNIE
  • łyżeczki środka zakwaszającego (na czubku łyżeczki; sok z cytryny lub pomarańczy, ocet winny lub kwaśny winian potasu)

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.

LUBISZ PRZEPISY DOROTY?

Dołącz do ponad 15 tysięcy osób zapisanych do newslettera! Wysyłam tylko 2-4 wiadomości w miesiącu. Skorzystaj z podpowiedzi, co warto ugotować z aktualnie dostępnych w sklepach, sezonowych składników. Dowiesz się, co u mnie, jakie ciekawe rzeczy polecam i otrzymasz garść kulinarnych (i nie tylko) inspiracji.

E-BOOK NA POWITANIE - GRATIS

Superfood - 15 składników dla urody. Zdrowsza i młodsza skóra, mocniejsze włosy i paznokcie, lepsze samopoczucie. Porady i przydatna wiedza na 50 stronach, sprawdź już teraz! E-book otrzymasz GRATIS na powitanie po zapisie do newslettera.

Jak zrobić

  • Białko ubijam na sztywną pianę, dodając sok z cytryny w momencie gdy piana jest w początkowej fazie ubijania, ale zmieniła już kolor na biały.
  • Układam chmurkę na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia (na czubku robię nieduże zagłębienie) i wstawiam do piekarnika nagrzanego do 180 st. C. Podpiekam przez 5 minut, żeby białka się ścięły i wyrosły, a wierzch zaczął lekko rumienić.
  • Do zagłębienia na czubku wkładam żółtko, wyłączam piekarnik i zostawiam całość, w zamkniętym, jeszcze przez kilka minut (ok. 2-3), do ogrzania. Żółtko powinno pozostać płynne.
  • Serwuję jajko na chmurce z ulubionymi dodatkami: chlebem, pomidorem, bazylią, sałatą.

Przydatne przepisy i poradniki

  1. Piana z białek - jak ubić
 

Wartości odżywcze

Wielkość porcji: 1szt. | Kalorie: 63kcal (3%) | Białko: 5g (10%) | Tłuszcze: 4g (6%) | Tłuszcze nasycone: 1g (6%) | Cholesterol: 163mg (54%) | Sód: 140mg (6%) | Potas: 60mg (2%) | Witamina A: 240IU (5%) | Wapń: 25mg (3%) | Żelazo: 0.8mg (4%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub hasztag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Dajcie mi koniecznie znać w komentarzach, jak udały się Wasze jajka na chmurkach! Bardzo jestem ciekawa, z czym zaserwowaliście!

Zobacz komentarze (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Podoba Ci się przepis? Daj 5 gwiazdek :)




© 2009-2021 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom