fbpx
Czytasz właśnie
Jajko na chmurce

Jajko na chmurce

Jajko na chmurce

Puszyste i lekkie jak chmurka, bo to właśnie jajko na chmurce. Zapraszam po przepis na jajka na chmurkach czyli smaczne i nietypowe śniadanie, który przygotowywało się w domu u Mariusza. Ciekawa jestem, czy ktoś z Was zna ten pomysł na jajka. Podejrzewam, że, wbrew pozorom, nie jest to popularne danie, bo o wiele prościej przygotować jajka sadzone, na miękko lub jajecznicę. A jak zrobić jajko na chmurce?

Zobacz też: Najlepsze przepisy na śniadania

Jajka na chmurkach to połączenie omletu i jajka sadzonego. Jednak przygotowuje się je w piekarniku, dlatego warto rozgrzać go na większą liczbę sztuk, a potem wykorzystać np. do zrobienia porannych, śniadaniowych tostów z żółtym serem. Jajko pieczone? To możliwe!

Jajko na chmurce
Jajko na chmurce

Wystarczy ubić pianę z białek i szybko upiec wytrawne bezy. To tylko kilka minut, a potem jeszcze kolejnych parę kolejnych na podpieczenie żółtek. Mariusz zapomniał zrobić wgłębienie na czubku i jedno nam delikatnie spłynęło. Za to drugie jajko z piekarnika prezentowało się pięknie! Jako dodatek: grzanki lub tosty, koniecznie pomidor i coś zielonego. Może rukola, sałata lub pesto? Co wybierzecie?

Zobacz też
Szparagi na parze

Jajko na chmurce

Jajko na chmurce

Jajko na chmurce czyli jajko zapiekane po ubiciu białka na pianę i wbiciu żółtka do środka. Pyszne jajko w chmurce bez smażenia.
5 from 3 votes
Przygotowanie: 5 minutes
Gotowanie: 8 minutes
Razem: 13 minutes
Kategoria: Śniadanie
Kuchnia: Polska
Przepis na: jajko na chmurce, jajko w chmurce
Liczba porcji: 1 porcja
Kalorie: 63kcal
Przepis autorstwa: Dorota Kamińska

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 1 jajko (o temperaturze pokojowej; białko oddzielone od żółtka)
  • sól, pieprz
  • OPCJONALNIE
  • łyżeczki środka zakwaszającego (na czubku łyżeczki; sok z cytryny lub pomarańczy, ocet winny lub kwaśny winian potasu)

🖩 Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.

LUBISZ PRZEPISY DOROTY?

Dołącz do ponad 15 tysięcy osób zapisanych do newslettera! Wysyłam tylko 2-4 wiadomości w miesiącu. Skorzystaj z podpowiedzi, co warto ugotować z aktualnie dostępnych w sklepach, sezonowych składników. Dowiesz się, co u mnie, jakie ciekawe rzeczy polecam i otrzymasz garść kulinarnych (i nie tylko) inspiracji.

E-BOOK NA POWITANIE - GRATIS

Przydatne przepisy i poradniki

  1. Piana z białek - jak ubić
 

Jak zrobić

  • Białko ubijam na sztywną pianę, dodając sok z cytryny w momencie gdy piana jest w początkowej fazie ubijania, ale zmieniła już kolor na biały.
  • Układam chmurkę na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia (na czubku robię nieduże zagłębienie) i wstawiam do piekarnika nagrzanego do 180 st. C. Podpiekam przez 5 minut, żeby białka się ścięły i wyrosły, a wierzch zaczął lekko rumienić.
  • Do zagłębienia na czubku wkładam żółtko, wyłączam piekarnik i zostawiam całość, w zamkniętym, jeszcze przez kilka minut (ok. 2-3), do ogrzania. Żółtko powinno pozostać płynne.
  • Serwuję jajko na chmurce z ulubionymi dodatkami: chlebem, pomidorem, bazylią, sałatą.

Wartości odżywcze

Wielkość porcji: 1szt. | Kalorie: 63kcal (3%) | Białko: 5g (10%) | Tłuszcze: 4g (6%) | Tłuszcze nasycone: 1g (6%) | Cholesterol: 163mg (54%) | Sód: 140mg (6%) | Potas: 60mg (2%) | Witamina A: 240IU (5%) | Wapń: 25mg (3%) | Żelazo: 0.8mg (4%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub hasztag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Dajcie mi koniecznie znać w komentarzach, jak udały się Wasze jajka na chmurkach! Bardzo jestem ciekawa, z czym zaserwowaliście!

Zobacz komentarze (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Podoba Ci się przepis? Daj 5 gwiazdek :)




© 2009-2024 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom