Gnocchi ziemniaczane przepis | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Gnocchi ziemniaczane
Gnocchi ziemniaczane

Różne są rodzaje gnocchi we włoskiej kuchni. Przygotowywane z ziemniaków wymieszanych z mąką typu 00 oraz jajkiem lub na bazie innych mąk. Czasami barwione szpinakiem lub kurkumą czy suszonymi pomidorami lub pieczoną papryką. Gnocchi przyrządza się praktycznie tak samo jak polskie kopytka, ale Włosi turlają je po pokrojeniu widelcem lub odciskają na specjalnej foremce. Dzięki temu powstają w nich zagłębienia, w którym potem gromadzi się pyszny sos.

Gnocchi ziemniaczane

Gnocchi ziemniaczane

Podstawowy przepis na gnocchi ziemniaczane z dodatkiem mąki pszennej i jajka czyli pyszne, włoskie kopytka „niokki” - bo tej nazwy nie czyta się jako „gnoczi” :).
5 od 3 osób
Przygotowanie: 20 min
Gotowanie: 40 min
Razem: 1 godz.
Kategoria: Danie główne, Dodatek do obiadu
Kuchnia: Włoska
Przepis na: gnocchi ziemniaczane
Liczba porcji: 60 sztuk (ok.)
Kalorie: 17kcal
Przepis autorstwa: Dorota Kamińska

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 1 kg ziemniaków (sypkie/mączyste; ugotowane, wystudzone; zmielone w maszynce, przeciśnięte przez prasę do ziemniaków lub dokładnie ugniecione)
  • 1 szklanka mąki (typ 00 czyli taka jak do pizzy; mąka włoska o dużej zawartości glutenu)
  • 1 jajko (opcjonalnie; ciasto z dodatkiem jajka jest miękkie i delikatniejsze po ugotowaniu)
  • 1 łyżeczka soli (szczypta do ciasta, reszta do gotowania)

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.

LUBISZ PRZEPISY DOROTY?

Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Ziemniaki, mąkę, szczyptę soli i jajko zagniatam w kulę ciasta.
  • Na delikatnie omączonej stolnicy formuję wałki z ciasta, spłaszczam dłońmi.
  • Wykrawam kopytka za pomocą noża lub drewnianej łopatki. Każde kopytko delikatnie roluję za pomocą widelca, żeby porobiły się w nim zagłębienia i zaokrągliły brzegi.
  • Wrzucam do wrzącej, osolonej wody. Przykrywam. Gotuję do momentu wypłynięcia na powierzchnię.
  • Odcedzam gnocchi i serwuję z oliwą i świeżymi ziołami oraz startym serem lub z ulubionym pesto czy innym sosem.

Przydatne przepisy i poradniki

  1. Jak ugotować ziemniaki
  2. Gnocchi bezglutenowe - zamiast 1 szklanki mąki typu 00 wykorzystuję uniwersalną mieszankę bezglutenową najlepszą oraz dosypuję 1 łyżkę mąki ziemniaczanej. UWAGA: ciasto na gnocchi bez glutenu zagniatam z gorących ziemniaków!
  3. Najlepsze przepisy na pesto

Wartości odżywcze

Serving: 1sztuka (20 g) | Kalorie: 17kcal (1%) | Carbohydrates: 3g (1%) | Sód: 2mg | Potas: 71mg (2%) | Witamina C: 1.9mg (2%) | Wapń: 5mg (1%) | Żelazo: 0.6mg (3%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub hasztag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!
Zobacz komentarze (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2020 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom