fbpx
Fuerteventura samochodem w 5 dni – polecamy ładne miejsca

Fuerteventura samochodem w 5 dni
5/5 (11)

Gdy znienacka podejmowaliśmy decyzję o spontanicznym wyjeździe na krótkie wakacje, pierwszym strzałem była Madera, z wylotem z Wrocławia. Okazało się jednak, że zbyt późno zaczęliśmy robić rezerwację i ktoś wykupił przed nami ostatnie miejsca. I wtedy okazało się, że można polecieć na Fuertę, ale z Poznania. Postanowiliśmy, że teraz albo za kilka miesięcy! I oto pojawił się plan: Fuerteventura samochodem w 5 dni + 2 dni leżenia na plaży i typowego, turystycznego odpoczynku.

Zobacz też: Więcej naszych podróży po Wyspach Kanaryjskich

Choć z reguły podróżujemy na własną rękę, tym razem kupiliśmy przelot+noclegi w biurze podróży, korzystając z oferty last minute. Na lotnisku odebrał nas rezydent, trafiliśmy do autokaru i zostaliśmy przywiezieni prosto pod hotel, w którym jedna z pań z obsługi świetnie mówiła po polsku. Już dawno zapomniałam, jak to jest, bo z usług biura korzystałam cztery razy w życiu, ostatnio podczas podróży do Gambii, gdzie po prostu kupiliśmy tylko przelot, załapując się na ostatnie miejsca w samolocie. Podróżowanie z biurem to duży plus dla tych, którzy nie znają języków obcych i mogą liczyć na pomoc rezydentów na miejscu.

Fuerteventura samochodem w 5 dni – obejrzyj film wideo

Zobacz bezpośrednio na moim kanale na YouTube

Dzień 1 – Wieczorny spacer po plaży

Kilka godzin oczekiwania na lotnisku, bo Mariusz zawsze naciska, żebyśmy byli dużo szybciej, niż mieli biec do odprawy na ostatnią chwilę ;).

Noc w pociągu do Poznania i oczekiwanie na lot

Dotarcie do hotelu, szybki rekonesans okolicy i okazało się, że wieczór zastał nas na plaży. A ta w miejscowości Morro Jable jest szeroka, piaszczysta, częściowo zagospodarowana parasolami i ciągnąca się aż do skalistego wzgórza, u podnóża którego ulokowane są niewielkie knajpki, a na górze znajduje się kościół i dzwonnica.

Morro Jable - Fuerteventura
Morro Jable – Fuerteventura

To bardzo ładny punkt widokowy na cumujące w okolicy statki oraz ocean. Przespacerowaliśmy się wzdłuż ulicy pełnej sklepików i restauracji, kupiliśmy wino, niedużą oliwę i ser oraz pieczywo w jednym z tutejszych sieciowych sklepów Dino. Na naszym tarasie, z widokiem na ocean, zjedliśmy kolację, planując wypożyczyć nazajutrz samochód.

Mogę powiedzieć, że trafiliśmy na dość uniwersalny hotel Alameda de Jandia: wchodzi się do niego przez recepcję, ale potem, na wszystkich piętrach, do poszczególnych pokoi prowadzą galerie. Jest osobny poziom z restauracją i basenem, więc można przyjechać tu zarówno na wypoczynek hotelowy, jak i w celu zwiedzania autem wyspy i wracania na noc do pokoju. Cudów w wystroju nie ma, za to widok na ocean i spory taras oraz salon z aneksem kuchennym i osobna sypialnia bardzo na plus :).

Aneks kuchenny
Sypialnia
Łazienka hotelowa
Łazienka
Taras

Dzień 2 – Punta de Jandia i Cofete

Zanim dojechaliśmy autokarem do hotelu, w mojej głowie kłębiły się myśli: co my tu będziemy robić? Na Teneryfie było różnorodnie i mieliśmy cel: wejść na wulkan. Na Fuertę przyjechaliśmy bez planu, spontanicznie, a moim oczom ukazywały się skały, jednolity, beżowy kolor bez towarzyszącej zieleni i przemykające szybko po niebie chmury. Bliska płaczu, że wakacje spędzę, nudząc się na plaży (tak, dla mnie to nuda i nie umiem uleżeć, a woda na Fuerteventurze okazała się dla mnie na tyle chłodna, że sprzęt do snurkowania po prostu się ze mną przejechał w walizce), jedną ręką jadłam śniadanie, a w drugiej trzymałam otrzymaną na lotnisku mapę i zastanawiałam się, dokąd się udać i co warto zobaczyć na Fuerteventurze.

Renault Twingo - auto z wypożyczalni na Fuerteventurze
Renault Twingo – auto z wypożyczalni na Fuerteventurze

Auto bez problemu wypożyczyliśmy w sąsiadującej z naszym hotelem wypożyczalni Plus Car. Bez konieczności blokowania sporej kwoty na karcie kredytowej, dogadując się po hiszpańsku (a można też po angielsku i niemiecku), zdecydowaliśmy się na malutkie Renault Twingo, z pełnym ubezpieczeniem i pełnym bakiem. Gdyby nie było wolnych aut, pewnie skorzystalibyśmy z Rental Cars. Obejrzeliśmy, czy nie ma widocznych uszkodzeń, wsiedliśmy i pojechaliśmy przed siebie.

Droga z górami na horyzoncie - charakterystyczny widok na wyspie :)
Droga z górami na horyzoncie – charakterystyczny widok na wyspie 🙂

Nie minęło 10 minut, a już robiliśmy postój, żeby sfotografować piękne widoki, które zapowiadały, że jednak Fuerteventura będzie piękna!

Pierwszy rzut oka na góry :)
Pierwszy rzut oka na góry 🙂
Chatka u podnóża gór

Dojechaliśmy do latarni morskiej, pospacerowaliśmy po skalistym wybrzeżu i ruszyliśmy dalej, w kierunku Cofete.

Spacer wokół latarni
Puerto de la Cruz - widok spod latarni morskiej
Puerto de la Cruz – widok spod latarni morskiej
Latarnia morska Punta Jandia

Nigdy wcześniej nie zdarzyło mi się jechać autem w wietrze, który po chwili, na postoju, uniemożliwiał otwarcie drzwi! Pamiętajcie, żeby trzymać je mocno w trakcie otwierania: czasem wiatr może je blokować, innym razem z łatwością wyrwać z zawiasów. A Fuerteventura to wyspa mocnych wiatrów i ten najsilniejszy, w punkcie widokowym na plażę Cofete, wiał tak mocno, że można było próbować skoczyć z urwiska, a i tak nie było to możliwe.

Oderwany tym razem jako podskoczony ;)
Oderwany tym razem jako podskoczony 😉
W drodze do Cofete

Wiele osób twierdzi, że Cofete to najpiękniejsza plaża na Fuerteventurze i jestem skłonna się zgodzić :). Cudowny widok, kręte i rzadko uczęszczane drogi, a do tego pasmo gór tuż przy oceanie: bajka! Nam trochę przeszkodziły chmury, ale i tak udało nam się poleżeć przez godzinę, wsłuchując się w szum fal.

Plaża Cofete

Wróciliśmy do Morro Jable na kolację.

Pieczona ryba z czosnkiem
Zarzuela - pyszny bigos rybny
Zarzuela – pyszny bigos rybny z owocami morza

Potem jeszcze raz pognaliśmy autem, tym razem inną drogą, w kierunku Cofete, zmieniając jednak w czasie jazdy plan i ostatecznie dotarliśmy na zachód słońca do La Pared – kolejnego pięknego miejsca na Fuerteventurze.

Droga do La Pared
Góry i pagórki tuż przy oceanie
La Pared
Zachód słońca - plaża La Pared
Zachód słońca – plaża La Pared
Fale rozbijają się o skały - cudowny widok!
Fale rozbijają się o skały – cudowny widok!
Albo mało chmur, albo nadmiar - takie będziemy oglądać zachody słońca ;)
Albo mało chmur, albo nadmiar – takie będziemy oglądać zachody słońca 😉
Co tam się kryje?

Dzień 3 – Ajuy, Sotavento, Entallada, Sicasumbre, La Pared

Pierwszy dzień samochodowej wyprawy przekonał mnie, że Fuerteventura to piękna wyspa, choć nie jest to piękno oczywiste, a raczej takie, które trzeba umieć dostrzec. Surowy krajobraz i stonowana kolorystyka, mało roślinności i skały oraz ocean działają na mnie uspokajająco. Stoję, patrzę, oddycham, czuję ten silny wiatr i układam w głowie plany.

Playa Sotavento - widok z miejscowości Jandia
Playa Sotavento – widok z miejscowości Jandia
Plaża Sotavento

Postanowiliśmy wybrać się do Ajuy (urocza nazwa czytana jako „achuj”) i zobaczyć czarne skały z grotami. Zahaczyliśmy po drodze o plażę Sotavento: szeroką, pełną białego piasku, położoną wśród wzniesień, przez które wiedzie pieszy szlak.

Piękna, szeroka, piaszczysta plaża Sotavento
Baza noclegowa :)
Baza noclegowa 🙂

I choć wzięłam ze sobą buty trekkingowe, to już teraz zdradzę Wam, że nie było mi dane ich wykorzystać do pieszej wycieczki ;). Może to i dobrze, bo nie starczyło nam czasu, a przy tak zmiennej pogodzie i silnych wiatrach, na jakie trafiliśmy, chyba nie miałabym ze spacerowania tyle przyjemności, ile oczekiwałam.

Surowy krajobraz i niewiele roślin
Szlaki trekkingowe - jest ich trochę na Fuercie
Szlaki trekkingowe – jest ich trochę na Fuercie

Pogoda zmieniła się błyskawicznie, gdy ruszyliśmy dalej!

Skały i pochmurne niebo

Po drodze jeszcze latarnia morska Faro de la Entallada i wreszcie naszym oczom ukazały się skały czarne jak węgiel, które w towarzystwie zachmurzonego nieba i silnie uderzających o nie fal robią piorunujące wrażenie!

Faro de la Entallada
Tu najprawdopodobniej pięknie wschodzi słońce :)
Tu najprawdopodobniej pięknie wschodzi słońce 🙂
Widok z Faro de la Entallada

Czarne wybrzeże w Ajuy oglądaliśmy przy silnym wietrze i chmurach na niebie. Potęga natury!

Czarna plaża
Czarne wybrzeże Ajuy
Groty skalne w Ajuy
Oderwany w żywiole (swoim i nie tylko ;))

W powrotnej drodze mieliśmy okazję podziwiać Mirador Sicasumbre: wzniesienie, z którego rozpościera się widok na pasmo górskie, drogę samochodową, a ciut wyżej od punktu widokowego znajduje się zabytkowy zegar słoneczny i punkt astronomiczny.

Mirador de Sicasumbre

Ponownie zawitaliśmy do La Pared na kolację i zachód słońca.

Mojo rojo i mojo verde
Red snapper
Kalmary z grilla

Dzień 4 – Sotavento

W czasie naszego pobytu na Fuercie rozgrywały się Mistrzostwa Świata w Windsurfingu i Kitesurfingu. Chcieliśmy obejrzeć je na żywo, ale… spóźniliśmy się. Pozostało nam poleżeć na plaży, złapać trochę słońca i ruszyć dalej :).

Surfing na Fuerteventurze

Tego dnia nad połową wyspy wisiały spore chmury i wiał mocny wiatr, a po stronie plaży Sotavento świeciło słońce.

To chyba pozostałość bramy do regionu Betancuria
To chyba pozostałość bramy na granicy Betancuria i Pajara

Mirador del Risco de las Penas to piękne, skaliste miejsce, z którego rozpościera się widok na krętą drogę wiodącą przez góry. Aż trudno uwierzyć, że wiele lat temu tej trasy nie pokonywało się samochodem. A jeśli już mowa o autach, to wydawało mi się, że na samym dole widać wrak granatowego auta, choć trzeba mocno wytężyć wzrok, żeby go dostrzec!

Mirador del Risco de las Penas
Dorota Kamińska i Mariusz Stachowiak „Oderwany” :)
Dorota Kamińska i Mariusz Stachowiak „Oderwany” 🙂
Ponownie Mirador de Sicasumbre
Widok z Sicasumbre
Krajobraz Fuerty
Chmury nad Fuerteventurą

Trochę przystopowaliśmy ze zwiedzaniem, planując nazajutrz wybrać się na północ wyspy i obejrzeć Park Krajobrazowy Wydm Corralejo.

Dzień 5 – Corralejo, El Cotillo

Podczas każdego wyjazdu, kiedy podróżujemy autem, zdarza nam się nocować w nim gdzieś na poboczach mało uczęszczanych dróg, parkingach czy w innych, ustronnych miejscach. Z jednej strony jest to rezygnacja z wygodnego posłania, za to daje szansę zobaczyć zachód słońca i potem wschód – na który wystarczy obudzić się wtedy w ostatniej chwili. Podróżujemy już w ten sposób tak długo, że wydawało mi się dziwnym nie spędzić choćby jednej nocy w aucie ;).

Zobacz też
Wulkan El Teide Teneryfa

Samochodem przez Fuerteventurę

Zaplanowaliśmy sobie obejrzenie zachodu słońca przy wydmach i wschodu w tym samym miejscu. Te cienie rzucane na piasek, ten złocisty kolor piasku… wszystko to sobie wyobraziliśmy i nikt nam tych wyimaginowanych widoków nie zabierze ;). Bo pogoda oczywiście miała inny plan!

Selfie z wyspą Lobos w tle :)
Selfie z wyspą Lobos w tle 🙂
Najprzystojniejszy!
Pięknie tu! Wyspa Lobos w tle :)
Pięknie tu! Wyspa Lobos w tle 🙂
Plażing w Corralejo

Wylegiwanie się na plaży w Corralejo, trochę w oddali od rozrywkowego i pełnego sklepów i restauracji centrum miasteczka, a potem przejazd autem na drugi brzeg wyspy, do miejscowości El Cotillo, na obiad.

Krewetki z grilla
Zupa rybna z owocami morza
Plaża w El Cotillo

Jeżdżąc autem przez park Dunas de Corralejo uważajcie na piasek: wiatr zasypuje nim asfalt, a na poboczu łatwo się zakopać i trudno wyjechać bez pomocy dobrych dusz :).

Droga przez park Dunas de Corralejo
Zakopany samochód. Kto znajdzie Mariusza na zdjęciu?

Po obiedzie wróciliśmy do Corralejo.

Spacer po wydmach

Chodzenie po wydmach, zwłaszcza w silnym wietrze, wymaga dużego wysiłku, ale widok wynagrodzi wszystko :).

Ogromne wydmy
Oderwany fotografuje smartfonem
Wiecie skąd ten piasek? Wiatr przywiewa go z Sahary!
Widok z Fuerteventury na Lanzarote

Romantyczna kolacja złożona z owoców, wina i sera, a potem zachód słońca za mocno zachmurzonym niebem i wschód, którego nie było widać ;). Wydmy w Corralejo tworzą cudowny krajobraz i choć nie wszystko poszło zgodnie z planem, uważam, że to był cudownie spędzony czas!

Wino, ser, owoce i wydmy Corralejo
Chmury przysłaniające jakikolwiek zachód słońca nad wydmami i górskim pasmem ;)
Chmury przysłaniające jakikolwiek zachód słońca nad wydmami i górskim pasmem 😉

Po zachodzie słońca pospaliśmy kilka godzin, parkując auto niedaleko kompleksu hotelowego przy plaży, a nad ranem pojechaliśmy do centrum zatankować auto.

Dzień 6 – La Oliva, Betancuria, La Lajita

Tuż obok stacji benzynowej w samym sercu Corralejo, w niedużej kawiarni pełnej miejscowych, których średnia wieku wynosiła chyba ok. 5o lat, zamówiliśmy churros.

Churros na cieście z dodatkiem jajek
Churros na cieście z dodatkiem jajek – 3 EUR za ten cały zestaw

I przyznam, że podobnie jak oni, chciałabym żyć na emeryturze: rano kawa i coś smacznego, miłe towarzystwo, uśmiech, dobry start, bez pośpiechu. Przypomniał nam się wystrój kubańskich, nieturystycznych kawiarenek. Tutaj było tak bardzo podobnie!

La Oliva

Wróciliśmy do Morro Jable przez dwie miejscowości: La Oliva i Betancuria, które polecam miłośnikom architektury. To właśnie tutaj znajdziecie charakterystyczne, zabytkowe zabudowania: niskie, w białym kolorze.

Krajobrazy Betancuria
Centrum Betancuria

Na obiad skusiliśmy się w miejscowości La Lajita, a restaurację „La Falua” poleciła nam Patrycja z Instagramu – dziękujemy!

Smażona ośmiornica na kalafiorze

Dzień 7 – plażowanie w Morro Jable

Ostatni dzień odbył się pod znakiem leniuchowania: wygrzewania się na plaży, sączenia drinków w pobliskich knajpkach, zakupów drobnych upominków dla najbliższych i zapasu taniego alkoholu, bo Wyspy Kanaryjskie to strefa bezcłowa i warto przywieźć sobie do domu możliwie dużo whisky lub perfum w dobrej cenie.

Spacer po Morro Jable - okolice dzwonnicy
Spacer po Morro Jable – okolice dzwonnicy
Plaża przy skałach w Morro Jable

Dzień 8 – powrót do domu

Polecieliśmy do Polski, a potem, pociągiem z Poznania, dotarliśmy do Wrocławia :).

Fuerteventura samochodem w 5 dni – przydatne linki

Restauracje – Fuerteventura kulinarnie

1. La Sirena, Morro Jable. Restauracja przy głównej ulicy przy plaży, w ciągu sklepików i restauracji. Można posiedzieć w środku i na zewnątrz, obsługują mili panowie w wieku 45+, polecamy potrawę o nazwie zarzuela czyli taki bigos z ryb i owoców morza, o cytrynowym aromacie.
2. La Bahia, La Pared. Bardzo miła obsługa, spora restauracja położona przy plaży, nieco na wzniesieniu i w oddali od innych zabudowań. Jest spory parking, a do jedzenia polecamy kalmary z grilla oraz ryby.
3. El Roque de Los Pescadores, El Cotillo. Tylu panów, ilu uwijało się dookoła nas, nie obsługiwało nas w żadnej innej restauracji. Młodzi chłopcy, którzy witają i wskazują stolik, zbierają zamówienia oraz przynoszą dania. Starsi panowie: jeden od napojów, a drugi od polecania potraw i upewniania się, że wszystko jest w porządku. Wszyscy uśmiechnięci i chętni do nauki słówek po polsku. Jedzenie przepyszne: zupa z ryb i owoców morza oraz krewetki z grilla doskonałe.
4. La Falua, La Lajita. Restauracja, której właścicielami są Polacy i można zastać w niej polską obsługę. Może nie tak bardzo uśmiechniętą jak to bywa u Południowców, ale kompetentną. Potrawy eleganckie i bardzo smaczne: klasyka w unowocześnionym wydaniu. Polecamy ośmiornicę z kalafiorem.