Dynia pieczona przepis | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Dynia pieczona

Dynia pieczona

  • piżmowa lub hokkaido
  • pyszna przekąska na ciepło, dodatek do obiadu lub baza do wielu potraw
  • doprawiona ziołami lub korzennymi przyprawami
  • do przygotowania w kilka minut, a potem piecze się sama
Dynia pieczona

Dynia pieczona na jesienny obiad lub kolację, do podania jako dodatek do mięs lub ryb, ale także w formie przekąski na ciepło lub zimno. Uwielbiam jej smak, zwłaszcza w wersji z dyni piżmowej lub hokkaido. Pieczona dynia ma piękny kolor i można doprawić ją na kilka sposobów. Przepis na dynię pieczoną to kilka możliwości przygotowania. Zobaczcie jak zrobić dynię pieczoną krok po kroku.

Zobacz też: Najlepsze przepisy na dynię

Chociaż do pieczenia nada się każda, niektóra wypuści sporo wody. Taką dynię lepiej wykorzystać do zupy lub dania jednogarnkowego. Tymczasem te bardziej mączyste odmiany bogatsze w skrobię, tj. piżmowa czy hokkaido, wystarczy oczyścić z gniazd nasiennych, pokroić i potem upiec razem ze skórką. Wcześniej obowiązkowo nacieranie oliwą i przyprawami.

Przepis na dynię pieczoną

Wymaga niewielkiego nakładu czasu na przygotowanie, a potem piecze się sama :). Bardzo prosty przepis :).

Dynia pieczona przepis

Dynia pieczona

Doskonała dynia pieczona na obiad lub kolację czy jako imprezowa przekąska. Można doprawić ją na różne sposoby: wędzoną papryką, cynamonem lub mieszanką garam masala, a także ziołami. Pokazuję jak zrobić dynię z piekarnika.
5 od 3 osób
Przygotowanie: 5 min
Gotowanie: 40 min
Razem: 45 min
Kategoria: Dodatek do obiadu
Kuchnia: Europejska
Przepis na: dynia pieczona
Liczba porcji: 2
Kalorie: 132kcal

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 500 g dyni (umyta, ze skórką, wypestkowana i pokrojona w kawałki, które można będzie jeść palcami)
  • 1 łyżka oliwy extra vergine lub oleju rzepakowego
  • 1 łyżeczka wędzonej papryki lub cynamonu (można zastąpić mieszanką przypraw garam masala lub ziołami prowansalskimi)
  • sól, pieprz
  • 1 łyżka soku z cytryny, pomarańczy lub limonki (opcjonalnie)

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.


LUBISZ PRZEPISY DOROTY?


Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Seria Superfood Doroty Kamińskiej

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Doprawiam kawałki dyni solą, pieprzem i wybraną przyprawą smakową. Polewam oliwą, skrapiam sokiem z cytryny, pomarańczy lub limonki i dobrze potrząsam miską, żeby tłuszcz i przyprawy równomiernie pokryły całość.
  • Układam kawałki dyni na papierze do pieczenia lub silikonowej macie wielokrotnego użytku.
  • Wstawiam do piekarnika nagrzanego do 200 °C (góra + dół) lub 180 °C (termoobieg) i piekę przez ok. 40 minut.
  • Wyjmuję z piekarnika i zostawiam do odparowania przez 2 minuty. Następnie zdejmuję płaską łopatką z maty/papieru i serwuję.

Wartości odżywcze

Serving: 250g | Kalorie: 132kcal (7%) | Carbohydrates: 17g (6%) | Białko: 3g (6%) | Fat: 7g (11%) | Tłuszcze nasycone: 1g (6%) | Sód: 81mg (4%) | Potas: 873mg (25%) | Fiber: 2g (8%) | Cukier: 7g (8%) | Witamina A: 21775IU (436%) | Vitamin B1: 1mg (67%) | Vitamin B2: 1mg (59%) | Vitamin B3: 2mg (10%) | Vitamin B5: 1mg (10%) | Vitamin B6: 1mg (50%) | Witamina C: 25mg (30%) | Vitamin E: 4mg (27%) | Vitamin K: 8µg (8%) | Wapń: 53mg (5%) | Copper: 1mg (50%) | Żelazo: 2mg (11%) | Manganese: 1mg (50%) | Magnesium: 30mg (8%) | Phosphorus: 110mg (11%) | Selenium: 1µg (1%) | Zinc: 1mg (7%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Można jeść na ciepło lub na zimno. Jak wolicie :).

Zobacz też
Mleko ryżowe

Dynia pieczona przepis

Nie potrafię zdecydować, która wersja smakowa jest moją ulubioną. Czasem nie mogę się powstrzymać przed sypaniem dyni cynamonem lub garam masalą. Innym razem nie wyobrażam sobie jej bez ziół. Jednak zawsze lubię potem skropić ją sokiem z cytryny lub pomarańczy. Uważam, że wtedy nabiera charakteru. Lekko słodkawy smak, aromat przypraw lub ziół i do tego pomarańcza lub cytryna to doskonałe połączenie.

Taka dynia to świetna przekąska na ciepło, ale również na zimno będzie dobrze smakować. Można podać ją podczas imprezy i gwarantuję, że szybko znika z talerza!

Polecam upiec jej dużo, nawet na zapas. Maksymalnie wykorzystajcie miejsce w piekarniku, bo szkoda go rozgrzewać tylko dla jednej, małej blaskzi. Na ciepło może od razu posłużyć jako dodatek do obiadu. Wykorzystacie ją też do zrobienia kremu z dyni, zwłaszcza jeśli macie zapas wywaru warzywnego do odgrzania. Oraz wielu innych potraw, np. kotletów, puree, pasty do kanapek. Popuście wodze fantazji :).

Dajcie mi koniecznie znać w komentarzach, jak Wam smakowała. Bardzo też jestem ciekawa, które dodatki do niej wybraliście!

Zobacz komentarze (1)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2019 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Polecam: FOTOGRAFIA ŚLUBNA i FOTOGRAF PODRÓŻNIK | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom