Dip brokułowy przepis | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Dip brokułowy

Dip brokułowy

Dip brokułowy

Dip brokułowy do gotowanych i pieczonych ziemniaków, chipsów, frytek, do naleśników z warzywami, do dań z grilla, do czego dusza zapragnie. Nawet do kanapek :). Prosty i smaczny, w zielonym kolorze i niskokaloryczny, a przy tym bogaty w witaminy i białko.

Zobacz też: Więcej przepisów na dipy

Bardzo lubię takie proste dodatki, które z łatwością uatrakcyjniają standardowe posiłki. Do ich przygotowania nie trzeba dużo czasu, można zrobić trochę więcej, na zapas, a idealną okazją do zaserwowania jest spotkanie w mniejszym lub większym gronie, kiedy na stole można postawić pokrojone w słupki warzywa, grzanki lub małe kanapki i miskę z dipem, który nada się zarówno do smarowania jak i maczania i zjadania ze smakiem :). Dip brokułowy polecam jako alternatywę dla klasycznego hummusu. Spróbujcie wykorzystać go jako dodatek do zimnych przekąsek lub potraw z grilla czy piekarnika.

Młode ziemniaki z dipem brokułowym

Dip brokułowy

Dip brokułowy, prosty do zrobienia i szybki, smaczny dodatek do surowych lub gotowanych warzyw oraz pieczonych lub grillowanych mięs i chipsów, paluszków, kanapek czy naleśników.
5 od 1 vote
Przygotowanie: 5 min
Gotowanie: 15 min
Razem: 20 min
Kategoria: Dodatek do obiadu
Kuchnia: Amerykańska, Europejska
Przepis na: dip brokułowy
Liczba porcji: 6 osób

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 300 g brokułów (podzielone na różyczki, z odciętymi grubymi trzonkami, ugotowane do miękkości w ½ szklanki lekko osolonej wody, rozduszone widelcem lub zmiksowane w blenderze)
  • 400 g chudego twarożku
  • 3 łyżki soku z cytryny
  • ½ pęczka natki pietruszki (drobno posiekana)
  • 2 łyżki migdałów (bez skórki, drobno posiekane, prażone na suchej patelni)
  • sól i pieprz

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.


LUBISZ PRZEPISY DOROTY?


Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Seria Superfood Doroty Kamińskiej

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Wszystko dokładnie mieszam w miseczce i podaję jako dodatek, np. do chipsów albo młodych, gotowanych ziemniaków.

Przydatne przepisy i poradniki

MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!
Zobacz komentarze (1)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2019 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Polecam: FOTOGRAFIA ŚLUBNA i FOTOGRAF PODRÓŻNIK | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom