Dieta warzywno owocowa. Post warzywno-owocowy dr Ewy Dąbrowskiej. Jadłospis 6 tygodni
Czytasz właśnie
Dieta warzywno-owocowa czyli post warzywno-owocowy dr Ewy Dąbrowskiej
Post warzywno-owocowy uzdrawiający
5/5 (11)

Dieta warzywno-owocowa, spopularyzowana jako post warzywno-owocowy dr Ewy Dąbrowskiej. Jest sposobem odżywiania, który polega na okresowej, maksymalnie 6-tygodniowej, eliminacji z codziennego menu cięższych składników. Prze ten czas trzeba zrezygnować z mięsa, nabiału, tłuszczu oraz wysokoskrobiowych warzyw i wysokokalorycznych owoców zawierających duże ilości cukrów. Z roku na rok dieta staje się coraz bardziej modna, a potwierdzeniem jej skuteczności są liczne świadectwa samouzdrawiania organizmu. To właśnie pobudzenie naturalnych procesów samoregeneracji i wewnętrznego odżywiania jest celem, jaki ma dieta Dąbrowskiej. Przy okazji jednak jej skutkiem towarzyszącym jest utrata kilogramów. Przybliżę dziś, na czym polega dieta warzywno-owocowa (dieta WO), jaki jest jej cel oraz możliwe potem, po jej przeprowadzeniu, rezultaty.

Zobacz też: Moje wrażenia po 3-tygodniowym poście i jego rezultat

Post warzywno-owocowy polega na jedzeniu przez kilka-kilkadziesiąt dni (maksymalnie 6 tygodni) niskoskrobiowych warzyw i owoców o niewielkiej zawartości cukru. Wiąże się też z całkowitą rezygnacją przez ten czas z alkoholu i tytoniu oraz kawy i mocnej herbaty. Dozwolone warzywa (powinny stanowić większość składu posiłków) i owoce najlepiej spożywać na surowo. Oprócz warzyw i owoców dozwolone jest spożywanie ich pędów, listków czy kwiatów oraz łodyżek – jeśli są jadalne. Można przygotowywać z nich też napary do picia, a dodatkowo wskazane jest jedzenie domowych kiszonek warzywnych i picie kiszonych soków, np. z buraka czy kiszonej kapusty.

Na czym polega warzywno-owocowy post Daniela?

Polecam lekturę książek dr Dąbrowskiej. Autorka wyjaśnia w nich cel, działanie i efekty:

Jadłospis na 6 tygodni postu

Oficjalną, zatwierdzoną przez doktor publikację możesz nabyć tutaj: Dieta warzywno-owocowa dr Ewy Dąbrowskiej. Przepisy.

Jak odżywiać się zdrowo po przeprowadzeniu postu?

Superfood po polsku - okładka

Zobacz też
Masło orzechowe

Dieta warzywno-owocowa – co dalej? Polecam Ci moją książkę Superfood po polsku, w której pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze polskimi superskładnikami, które kupisz na bazarze i w osiedlowym sklepie :). Jedząc rozsądnie i zgodnie ze wskazówkami zawartymi w książce, nie zaprzepaścisz efektów przeprowadzonego postu :). Uwierz mi, że to bardzo ważne! Po długotrwałym poszczeniu organizm ma skłonności do gromadzenia tłuszczu znacznie szybciej, dlatego zmiana nawyków żywieniowych na stałe jest konieczna. Dobrze mieć książkę, która to ułatwi.

UWAGA: Wykorzystaj kod rabatowy POST i kup książkę 15% taniej!

Podoba Ci się? Oceń lub zostaw komentarz 🙂

13 komentarzy
  • Dzień dobry, witam w Klubie, Dzisiaj mija trzeci dzień diety.Reakcje organizmu są takie jakie przewidziała p.Dorota. Dużo jedzenia,nie odczuwam głodu w ciągu dnia ,różnorodność potraw,zastosowania ziół sprawia,że takie reaguje organizm
    .Popracować musimy nad sprawniejszą organizacją przygotowywania posiłków.Nadmieniam, że dietę rozpoczęłam razem z mężem.Zachęcam do pracy w duecie.Jest rażniej i lepsza motywacja.

  • Fantastyczne przepisy. Smaczne, szybkie i pomysłowe. Dziękuję za inspiracje.
    Jutro miną 3 tygodnie warzywnika. Co prawda liczyłam że więcej póki co zgubę, ale dobre i 5 kg.

  • Witam,
    ja też dołączyłam do Waszego grona. Dietę stosuję od trzech dni i już widzę efekty. Posiłki są smaczne a jedzenia jest tak dużo że czuję sytość przez cały dzień. Maam nadzieję wytrwać przez całe 6 tygodni. Czy po zakończeniu 6 tygodniowego postu można liczyć na 2 tygodniowy jadłospis wychodzący?
    🙂

          • Pani Doroto Pani jest super. Dostałem już chyba 3 tydzień i czekam na więcej proszę bo obawiam się że reszta nie dojdzie. Najbardziej boję się wyjścia bo jest bardzo ważne i źle zrobione może zniszczyć cały proces. Jakie ma Pani rady na wyjście?

  • Witam, dietę zaczęłam stosować od wczoraj, z niecierpliwością czekam na kolejny jadłospis. Jest to naprawdę ogromna pomoc! Posiłki są proste w przygotowaniu i bardzo smaczne 🙂

  • Witam! Pierwszy jadłospis otrzymany 🙂 Czekam na kolejne i podzielę się moimi wrażeniami z wykorzystania wszystkich sugestii w nich zawartych! Na pewno jest to OGROMNA pomoc! 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2020 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom