Deser z jagodami przepis | Dorota Kamińska

Deser z jagodami

Jest taki deser, który skradł mi serce. Nieważne, jakie dodam do niego owoce, byle tylko bazą było mleko kokosowe wymieszane z nasionami chia i ekstraktem z wanilii. Tym razem efektem przygotowania tej prostej mieszanki jest deser z jagodami, bez cukru i fit, bogaty w korzystne dla zdrowia składniki odżywcze, dlatego będę Was zachęcać do wypróbowania receptury i mam nadzieję, że częściej niż kolorowe desery z galaretek z torebki zagości na Waszych stołach.

Zobacz też: Więcej przepisów na najlepsze desery

Pamiętajcie (wiem, że się powtarzam): desery fit to takie słodkości, w których biały cukier rafinowany został zastąpiony innym, najlepiej naturalnym środkiem słodzącym. Zawiera korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne i witaminy. Co nie oznacza, że nie zawiera kalorii! Deser z jagodami mojego autorstwa to także korzystne dla zdrowia kwasy tłuszczowe omega-3, których bogactwo znajdziecie w nasionach chia. Nie zapominajcie jednak i bardzo Was o to proszę, że cukry w takim deserze to także cukry proste i w codziennej diecie powinny stanowić ok. 10% wszystkich węglowodanów zjadanych w ciągu dnia. Deser z jagodami nie sprawi, że schudniecie w cudowny sposób i nie można jeść go bez ograniczeń.

Deser z jagodami fit – ale nie do jedzenia bez ograniczeń

Czas na przyjemne informacje :). Jest pyszny! Nasiona chia, które podwajają swoją objętość pod wpływem wilgoci, delikatnie chrupiące i dekoracyjne, podane w formie dwukolorowego puddingu przełożonego chrupkimi migdałami i świeżymi, pachnącymi latem jagodami. Możecie nakładać łyżeczką, tak samo jak ja, albo stworzyć równe warstwy – kto pochwali się efektem?

Deser z jagodami

Deser z jagodami

Deser z jagodami warstwowy, bez galaretki, wegański lub wegetariański, z nasionami chia. Najlepszy deser z jagodami na mleku kokosowym, łatwy i niskokaloryczny, bez cukru. 
5 od 1 osoby
Przygotowanie: 35 min
Razem: 35 min
Kategoria: Deser
Kuchnia: Amerykańska, Europejska
Przepis na: deser z jagodami
Liczba porcji: 3 osoby
Kalorie: 439kcal

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

Pudding jasny

  • 1 szklanka mleka roślinnego (najlepsze będzie kokosowe; lub krowiego, albo śmietanki 6-8%)
  • 4 łyżki nasion chia
  • 2 łyżeczki miodu (można zastąpić syropem z agawy, klonowym lub ksylitolem)
  • ½ łyżeczki ekstraktu z wanilii (opcjonalnie)

Pudding ciemny

  • 2 szklanki jagód
  • 4 łyżki nasion chia
  • 2 łyżeczki miodu (można zastąpić syropem z agawy, klonowym lub ksylitolem)
  • 2 łyżki mleka roślinnego (najlepsze będzie kokosowe; lub krowiego, albo śmietanki 6-8%)

Dodatkowo

  • szklanki jagód
  • 2-3 garście nerkowców lub blanszowanych migdałów (grubo posiekane; można uprażyć na suchej patelni)
  • świeża mięta

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.


LUBISZ PRZEPISY DOROTY?


Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Seria Superfood Doroty Kamińskiej

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

Pudding ciemny

  • Wszystkie składniki (oprócz chia) miksuję w blenderze na gładką masę.
  • Przelewam masę do miski. Dodaję nasionka i mieszam za pomocą łyżki. Odstawiam na ok. 30 minut do zgęstnienia, mieszając do kilka minut całość, żeby nasionka równomiernie rozprowadziły się po puddingu.

Pudding jasny

  • Wszystkie składniki mieszam w misce za pomocą łyżki. Odstawiam na ok. 30 minut do zgęstnienia, mieszając do kilka minut całość, żeby nasionka równomiernie rozprowadziły się po puddingu.

Układanie warstw deseru

  • Układam oba puddingi, jagody i orzechy w szklankach, kieliszkach lub pucharkach, warstwowo. Górną warstwę dekoruję jagodami, migdałami i świeżą miętą.
  • Szklanki z deserem można jeszcze wstawić na ok. 30 minut do lodówki, do schłodzenia.

Przydatne przepisy i poradniki

Wartości odżywcze

Serving: 1porcja (z miodem) | Calories: 439kcal | Carbohydrates: 54g (18%) | Protein: 11g (22%) | Fat: 22g (34%) | Saturated Fat: 3g (15%) | Sodium: 131mg (5%) | Potassium: 428mg (12%) | Fiber: 16g (64%) | Sugar: 26g | Vitamin A: 1.9% | Vitamin C: 20.3% | Calcium: 33.4% | Iron: 25.7%
Masz Instagram?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Deser z jagodami
Deser z jagodami

Dorota Kamińska

Blogerka kulinarna, fotografka, podróżniczka

Cześć, mam na imię Dorota i tworzę przepisy kulinarne z filmami wideo. Jestem autorką książki „Superfood po polsku”, a moje ukochane miasto, w którym mieszkam, to Wrocław :). Uwielbiam gotować i karmić siebie i innych, kiedyś moim hobby było pieczenie serników, a potem „wkręciłam się” w odchudzanie… posiłków ;). Od ładnych paru lat doradzam, jak jeść smacznie i zdrowo (da się!), żeby dobrze się czuć, mieć mnóstwo uśmiechu i energii oraz miło spędzać czas, nie tylko w kuchni.| Więcej o mnie

Brak komentarzy

Twoja odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dorota Kamińska – przepisy kulinarne

Cześć, jestem Dorota! Miło mi Cię gościć! Właśnie odwiedzasz mój blog kulinarny. Piszę tu o podróżach, fotografii i stylu życia oraz publikuję przepisy kulinarne i filmy wideo. Fajnie, że jesteś i mam nadzieję, że zagościsz na dłużej :).

Przepisy kulinarne, podróże, styl życia. Najlepsze obiady, przekąski, sałatki i drinki.

Polub, zanim zapomnisz :)