Blanszowane migdały przepis | Jak obrać migdały ze skórki | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Blanszowane migdały – jak obrać migdały ze skórki
Blanszowane migdały - jak obrać migdały ze skórki

Najzdrowsze migdały to te w łupinie, które rozłupuje się z niej tuż przed zjedzeniem. Mają najwięcej korzystnych dla zdrowia składników odżywczych. Jako przekąska – idealne. Można ewentualnie kupić takie już rozłupane. Ale przy niektórych potrawach przepisy każą sięgnąć po blanszowane migdały. Można oczywiście kupić gotowe, ale najtaniej przygotować je samodzielnie. Dziś poradnik jak obrać migdały ze skórki.

Zobacz też: Najlepsze przepisy na ciasta

Blanszowanie to nic innego jak krótkie, trwające 1-3 minuty gotowanie wrzuconych na wrzątek składników. W przypadku migdałów umożliwia łatwe i szybkie obranie ich ze skórki. Ale nie tylko za pomocą wrzątku można ją obrać. Zobaczcie obieranie migdałów na dwa sposoby.

Obieranie migdałów bez blanszowania

Migdały bez gotowania zachowują najwięcej wartości odżywczych, choć nie są tak łatwe do obrania jak te namoczone we wrzątku. Jednak uważam, że to najprostszy sposób i dlatego najchętniej korzystam z tej metody.

Zobacz też
Kanapka z kurczakiem, serkiem i suszonymi pomidorami

Blanszowane migdały - jak obrać migdały ze skórki

Blanszowane migdały na zimno

Blanszowane migdały na zimno, czyli właściwie bez gotowania. Wystarczy po prostu moczenie migdałów w zimnej wodzie i obranie ze skórki.
5 od 2 osób
Przygotowanie: 2 godz.
Razem: 2 godz.
Kategoria: Półprodukt, Przekąska
Kuchnia: Amerykańska, Europejska
Przepis na: blanszowane migdały, jak obrać migdały, migdały bez skórki, migdały blanszowane
Liczba porcji: 1 porcja 100 g
Kalorie: 575kcal

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • migdały kalifornijskie

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.


LUBISZ PRZEPISY DOROTY?


Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Seria Superfood Doroty Kamińskiej

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Migdały zalewam zimną wodą tak, żeby całkowicie wszystkie przykryć. Zostawiam na 2 godziny w temperaturze pokojowej lub lodówce.
    Blanszowane migdały - moczenie
  • Skórka zmięknie i każdy migdał można ręcznie obrać, wyjmując z wody i odrywając skórkę za pomocą paznokci.

Wartości odżywcze

Serving: 100g | Kalorie: 575kcal (29%) | Carbohydrates: 21g (7%) | Białko: 21g (42%) | Fat: 49g (75%) | Tłuszcze nasycone: 3g (19%) | Sód: 1mg | Potas: 705mg (20%) | Fiber: 12g (50%) | Cukier: 3g (3%) | Wapń: 264mg (26%) | Żelazo: 3.7mg (21%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Migdały blanszowane

Najłatwiejsze do obrania. Wystarczy przycisnąć i migdał sam wyskakuje ze skórki. Niestety, w trakcie gotowania tracą część korzystnych dla zdrowia składników odżywczych.

Blanszowane migdały - jak obrać migdały ze skórki

Blanszowane migdały na gorąco

Blanszowane migdały na gorąco czyli prawdziwe blanszowanie migdałów. Jak obrać ze skórki migdały moczone w gorącej wodzie.
5 od 1 osoby
Przygotowanie: 2 godz.
Razem: 2 godz.
Kategoria: Półprodukt, Przekąska
Kuchnia: Amerykańska, Europejska
Przepis na: blanszowane migdały, jak obrać migdały, migdały bez skórki, migdały blanszowane
Liczba porcji: 1 porcja 100 g
Kalorie: 575kcal

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • migdały kalifornijskie

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.


LUBISZ PRZEPISY DOROTY?


Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Seria Superfood Doroty Kamińskiej

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Migdały zalewam gorącą wodą tak, żeby całkowicie wszystkie przykryć. Gotuję przez 30 sekund.
    Blanszowane migdały - moczenie
  • Trzymam migdały w wodzie, pod przykryciem, wyjmując po kilka sztuk. Przyciskam skórkę, z której powinna „wystrzelić” zawartość. W ten sposób obieram wszystkie migdały.

Wartości odżywcze

Serving: 100g | Kalorie: 575kcal (29%) | Carbohydrates: 21g (7%) | Białko: 21g (42%) | Fat: 49g (75%) | Tłuszcze nasycone: 3g (19%) | Sód: 1mg | Potas: 705mg (20%) | Fiber: 12g (50%) | Cukier: 3g (3%) | Wapń: 264mg (26%) | Żelazo: 3.7mg (21%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Bardzo jestem ciekawa, którą metodę wybierzecie. Dajcie koniecznie znać w komentarzach! Wygodniej na zimno, czy na gorąco?

Brak komentarzy -> Może Ty coś napiszesz? (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2019 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Polecam: FOTOGRAFIA ŚLUBNA i FOTOGRAF PODRÓŻNIK | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom